Monikielinen vuorovaikutusosaaminen
|
Kirjallisuus
|
Akateeminen kirjoittaminen
|
Kirjallisuus
Lisätietoa
|
Akateemisten tekstien lukeminen
|
Kirjallisuus
Lisätietoa
Sanakirjoja
|
Esiintyminen
|
Lisätietoa
- Hargie, O. (2011). Getting your message across: The skill of explaining. Teoksessa O. Hargie Skilled interpersonal communication. Research, theory and practice. 5. painos. Routledge, 239-236.
- Helsingin yliopiston kielikeskus: Kielijelppi.
- Poutiainen, S. (toim.) 2021. Yleisö ja puhe. Helsinki: Partuuna.
- YTHS - esiintymisjännitys
|
Kielen oppiminen
|
Lisätietoa
|
Kuuntelemisen taito
|
Kirjallisuus
Lisätietoa
- Lipetz, L., Kluger, A.N. & Bodie, G. D. (2020). Listening is listening is listening: Employees’ perception of listening as a holistic phenomenon. International Journal of Listening, 34(2), 71–96.
|
Palauteosaaminen
|
Kirjallisuus
-
Lepschy, A. (2008). Communication training. Teoksessa H. Strohner & G. Rickheit (toim.) Handbook of communication competence. Berliini: De Gruyter Mouton, 315–341.
-
Lonka, K. (2015). Oivaltava oppiminen. Helsinki: Otava.
|
Ryhmässä toimiminen
|
Kirjallisuus
Lisätietoa
- Beck, S. J., Keyton, J. & Poole, M. S. (2022). The Emerald handbook of group and team communication research. UK: Emerald Publishing.
- Helsingin yliopiston kielikeskus: Kielijelppi.
|
Sujuva teknologiavälitteinen yhteistyö
|
Lisätietoa
|
Tieteellinen argumentointi
|
Kirjallisuus
- Kaakkuri, M-L. (2013). Argumentti ja kritiikki — Lukemisen, keskustelun ja vakuuttamisen taidot. Helsingin yliopisto: Gaudeamus.
- Karjalainen, A. & Kumpula, H. (1994). Matkaopas tiedeyhteisöön. Oulu: Oulun yliopisto.
- Toulmin, S. (2015/1958). Argumentit: Luonne ja käyttö. Suom. Tapani Kilpeläinen Niin & näin, Eurooppalaisen filosofian seura ry.
- Tracy, K. & Muller, N. (1994). Talking about ideas: academics’ beliefs about appropriate communicative practices. Research on Language and Social Interaction 27 (4), 319–349.
Lisätietoa
- Aarhus Universitet: Argumentation (video)
- Toulmin Argument: what is the Toulmin Method? Purdue University. Purdue Online Writing Lab.
- Robichaud, M. & Dumais-Michaud, A. (2012). The necessity of the seminar for graduate studies in social work: A discussion on the development of Critical Thinking. Canadian Social Work Review/Revue canadienne de service social, 29(1),101-119.
|
Lisäksi
|
|