Pirhonen Hillamaria, yliopistonopettaja (työstä vapaalla)
- Huone:
Työtehtävät
- Akateemisen englannin ja ruotsin kandidaatti- ja maisteritason opetus
- Uusiutuvien viestintä- ja kieliopintojen koordinointi-, kehittämis- ja opetustehtävät
Koulutus
- FT (soveltava kielitiede), Jyväskylän yliopisto
- FM (englanti, ruotsi, pedagogiset opinnot), Jyväskylän yliopisto
Tutkimusintressit ja kehittämistyö
- Korkeakouluopiskelijoiden kielenoppimiskäsitykset ja -identiteetit
- Monikielisen pedagogiikan ja monialaisen yhteistyön rakentaminen korkeakoulun viestintä- ja kieliopetuksessa
Julkaisut
- Pirhonen, H. (2023). University students’ language learner beliefs and identities in the context of multilingual pedagogies in higher education [Väitöskirja]. Jyväskylän yliopisto. JYU Dissertations, 598. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-9277-4
- Pirhonen, H. (2022). ‘I don’t feel like I’m studying languages anymore’. Exploring change in higher education students’ learner beliefs during multilingual language studies. Journal of multilingual and multicultural development (ahead-of-print), DOI: https://doi.org/10.1080/01434632.2022.2063874
- Pirhonen, H. (2022). Towards multilingual competence: examining beliefs and agency in first year university students’ language learner biographies. The language learning journal 50 (5), 613-626. https://doi.org/10.1080/09571736.2020.1858146
- Pirhonen, H. (2021). Kohti monikielistä akateemista asiantuntijuutta: yliopisto-opiskelijoiden käsityksiä kielenoppimisesta. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12 (6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kohti-monikielista-akateemista-asiantuntijuutta-yliopisto-opiskelijoiden-kasityksia-kielenoppimisesta
- Riikonen, J. ja Pirhonen, H. (2020). Mind the Gap : lukion ja korkeakoulun välistä kuilua kaventamassa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11 (2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2020/mind-the-gap-lukion-ja-korkeakoulun-valista-kuilua-kaventamassa